نمایش: (1284)

بهترین برند شیرآلات ایرانی

سلام خدمت شما دوستان عزیز و گرامی میخوایم که تو این مقاله به شما ثابت کنیم کنیم که چرا شیر ایرانی باید بخریم و چه شیر آلات ایرانی باید بخریم با تیم هودینگ همراه باشید.

در این مقاله میخوانیم:
*معرفی دو تولید کننده از بهترین تولید کنندگان شیرآلات داخلی
*تفاوت شیرآلات ایرانی با بهترین محصولات مشابه کل جهان
*موانع تولید کنندگان داخلی


چرا شیرآلات ایرانی؟

کشور ما ایران در زمینه تولید شیرآلات امروزه در سطح دنیا و بازار جهانی حرف های بسیاری برای گفتن دارد شاید جالب باشد که بدانید بزرگترین کارخانه تولید کننده شیرآلات در اردبیل و شیرآلات قهرمان است یا اینکه یکی از بهترین صادر کنندگان خارجی در زمینه شیرآلات به کشورهای دیگر شیر آلات راسان است. داستان گفتن همیشه خوب است اینبار هم میخواهم داستانی بگوییم تا این موضوع برای شما بهتر و قابل درک تر باشد با ما همرا باشید.

شیرآلات راسان

شیرالات راسان
مهندس حسن مرجانی مدیر عامل شرکت راسان درباره نحوه به وجود آمدن این شرکت داستان بسیار زیبا و جالبی دارد او میگوید: ما قبل از اینکه تولید کننده باشیم بازرگان بودیم و وارد کننده یکی از بهترین برندهای شیرآلات آلمانی در آن زمان بودیم او ادامه میدهد که ما برای صرف شام در یکی از شهرهای آلمان دعوت شدیم و به علت مسائلی دیر رسیدیم بعد از چند دقیقه دیر رسیدن به ما گفتند که رزرو جای شمارو گرفت ماهم با تعجب و عصبانیت پرسیدیم رزرو؟ چطور جای مارو گرفت؟ اونها به ما گفتند به این خاطر که شما دیر آمدید من گفتم این همه سال ما با هم کار کردیم من برای شما در ایران فروش میلیونی و میلیاردی کردم حالا برای چند دقیقه دیر آمدن میگوید رزرو جای مارو گرفت؟
مهندس مرجانی مدیر عامل شیرآلات راسان میگوید من از آنجا تصمیم به تولید گرفتم و به یکی از آن دوستانی آلمانی گفتم میروم در ایران و تولید میکنم او با خنده به من گفت تو عقل ضعیفی داری تو یک تاجر هستی چگونه میتوانی تولید کننده باشی اقای حسن مرجانی مدیر عامل شیر آلات راسان میگوید تهران در فرودگاه با برادر خود تماس گرفتم و گفتم باید تولید کنیم دیگر تجارت تمام برادرم گفت تمام زندگی ما این کار است اما من گفتم که ما باید تولید کنیم.

پس از گذشت نزدیک به 24 سال از این اتفاق...
بعد از گذشت آن سالها شاید کمتر کسی فکر میکرد که مجموعه ماهسان پویا که تولید کننده شیرآلات راسان است به این جایگااه امروزی خود برسد آنها سالها تلاش کردند که شیرآلات راسان را با کیفیت آلمانی اما ساخت داخل و متانسب با سلیقه ایرانی را بسازند با دانشی فنی و متخصصانی صد درصد ایرانی. شرکت راسان یک شعار را سر لوحه کار خود قرار داده است که نشان دهنده اهداف والای این شرکت است که باعث شده امروزه بتواند با قویترین برندهای جهانی رقابت کند و آن شعار این است کیفیت،زیبایی،نوآوری این سه کلمه باعث شده که این شرکت بتواند تمامی سلیقه ها را راضی کند و از هر سطحی مشتری های خود را داشت باشد و بازار محصولات خود را در بین مردم پیدا کند.
کارخانه شیرآلات راسان در حال حاضر در شهرک صنعتی عباس آباد حوالی ایوانکی به مساحت 16000 متر مربع و با 60 درصد از پتانسیل خود در حال تولید است و 200 نفر را  مستقیم فقط در کارخانه شیرآلات راسان مشغول به کار کرده است همچنین شیرآلات راسان یک مجموعه به مساحت 500 متر مربع در بازار تهران دارد که به صورت نمایشگاه،فروشگاه و دفتر فعالیت میکند.
شیرآلات راسان در سراسر ایران 2000 نماینده و عامل فروش در سراسر ایران را دارد برای شیرآلات راسان خدمات پس از فروش بسیار مهم است و این موضوع در مجموعه شیرآلات راسان بسیار حائز اهمیت است این نشان دهنده ارزش مشتری در سراسر جهان و در راس ان ارزش مشتری ایرانی است

ایراد ها و نقاط ضعف شیرآلات راسان
این مجموعه در این سالها به قدری از کیفیت بالا برخوردار است و به قدری خوب است که دیگر هیچکس نمیتواند انرا انکار کند و ما هرچه گشتیم تنها یک موضوع را میتوانیم به عنوان نقطه ضعف این مجموعه ذکر کنیم که شیرآلات راسان فقط با توجه به ادعا مهندس محمد حسن مرجانی فقط 60 درصد از ظرفیت مجموعه خود  کار میکند که این تنها  یک علت دارد آن هم حمایت کمتر دولت از این تولید کنندگان سوالی که اینجا برای ما پیش می آید چرا دولت با واردات بی کیفیت و ارزان هیچ مقابله ای نمیکند؟چرا برای تولید کنندگان تسهیلاتی بیشتر قائل نمیشود؟

مهندس مرجانی
مهندس محمد حسن مرجانی مدیر عامل شیرآلات راسان میگوید که شرکت ما تا به حال از هیچ بانکی و هیچ مبادی دولتی کوچکترین کمکی یا وامی را در این سالها دریافت نکرده است است ایشان ادعا میکنند که در سال گذشته یک میلیار ارزش افزوده پرداخت کرده اما محصولات راسان در چهار سال گذشته قیمت آن 5 الی 6 درصد گران شده است.
چنین موضوعی بسیار جای تامل دارد اما موضوعات از این دست بسیار زیاد است مثلا واردات بی رویه جنس چینی و ارزان و بی کیفیت و قاچاق شیرآلات اینها بسیار جای کار دارد شیرآلات محصولی نیست که آنرا بتوان با چمدان یه کوله بر قاچاق کرد این محصول مشخصا از مبادی گسترده ای وارد میشود که باید فکری به حال این موضوع کرد همینطور شیرآلات بی کیفیت چینی که هیچ استانداردی ندارد مدیر عامل شیرآلات راسان درباره این موضوع یک شعار دارد که شیرآلات غیر استاندارد اسلحه ای است به روی شقیقه مصرف کننده که زمان آنرا میچکاند این حرف مدیرعامل شیرآلات راسان بسیار جای تامل دارد ما به شما میگوییم که این حرف یعنی چه شیرآلات بهداشتی یعنی شیرآلاتی که برای سلامتی مضر نیست و فیلتر های زیادی را در خط تولید خود طی کرده است این موضوع با سلامت انسان ارتباط مستقیم دارد خریدن شیرآلات ارزان بدون استاندارد بسیار مضر است و شما نمیدانید که مرگ را به خانه خود میبرید شیرآلاتی در بازار موجد است که به جای اینکه از آلیاژ برنج تولید شود از سرب و یا زینک تولید میشود که در طول زمان بر اثر مجاورت با آب از خود آرسنیک سولفات و هزاران مواد سمی دیگر تولید میکند و این معنای اسلحه ای میشود  که اقای مرجانی میگوید  این مستقیما وارد بدن عزیزان شما و خانواده شما میشود.

شیرآلات قهرمان

شیرالات قهرمان
شیرآلات قهرمان از دهه پنجاه شمسی در حال تولید است و مثل دیگر کسب و کارها با کارگاه ای کوچک مانند دیگر تولید کنندگان شروع کرده اند و با شناخت سلیقه ایرانی و خدمات پس از فروش عالی و کیفیت بالای خود بهترین تبلیغات را میکند و نیازی به تبلیغات زیادی ندارد قهرمان به عنوان یک از با کیفیت ترین و بهترین تولید کنندگان ایرانی تولیدات خود را به قلاش تانک هم گسترش داده است جناب مهندس قهرمان نیکجو به عنوان یک سازنده و تولید کننده قوی شیرآلات بهداشتی میگوید هیچ زمانی در طول عمر خود خود را بی نیاز از کار ندیده است و قبل از انقلاب ایران ته به حال سخت موشانه مشغول به کار است و امروزه توانسته نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان تولید یک محصول ایرانی و با کیفیت را به نمایش بگذارد که این موضوع بسیار حائز اهمیت است بازم باید به آن دسته از خریدارانی که میگویند جنس ایرانی بدرد نمیخورد باید بگوییم که در دنیا این اجناس مشتری دارد و بعضا عده ای این تولید را بی کیفیت میدانند واین بسیار ناراحت کنند است که ما از شیرآلات بهداشتی خارجی در منزل خود استفاده میکنیم در حالی که جنس ایرانی حرف برای گفتن دارد.

نقش هودینگ در شیرآلات قهرمان
شرکت هودینگ به عنوان نماینده مستقیم شیرآلات قهرمان که سال گذشته جناب مهندس قهرمان نیکجو خود شخصا از دفتر مرکزی هودینگ بازدید کرده بودند در این رسالت به عنوان یک نماینده با قیمت هایی که سالیان سال است در فروشگاه خود ارائه میدهد فقط و فقط به بالا بردن قدرت خرید مردم و با کمترین سود ممکن شیرآلات قهرمان و دیگر برندهای موجود در بازار که در دسته بندی لوازم آشپزخانه مثل هود،سینک،فر و گاز قرار میگیرد کار انجام میدهد.
ما فقط به خدمت بیشتر و بهتر فکر میکنیم با سود هرچه کمتر و بالا بردن هرچه بیشتر قدرت خرید مردم عزیز ایران تا بتوانیم بهتر مردم را یاری کنیم و این رسالت ماست به این اندازه که میتوانیم به مردم کشور ایران خدمت کنیم

قهرمان نیکجو

در ادامه اشاره میکنیم به:
نحوه تولید شیرآلات راسان و قهرمان و مقایسه با تولیدات خارجی

شیرآلات راسان و قهرمان


کیفیت مواد اولیه
آلیاژ شیرآلات راسان و شیرآلات قهرمان تماما از برنج است و کیفیت آلیاژ قبل از ریخته گری و قبل از اینکه وارد کوره بشود کیفیت آن تست میشودو وارد دستگاهی میشود که تمامی برندهای جهانی و معروف مثل موآن،فیستر،امریکن استاندارد،دانزی،دلتا،کوهلر و.... از این دستگاه استفاده میکنند و این یعنی از آنها چیزی کم نداریم بعدا وارد کوره میشود و ریخته گری آن آغاز میشود.

ریخته گری
 در بخش ریخته گری به صورت اخرین و جدیدترین و بهترین نوع و قالب انجام میشود که غالب ریژه نام دارد به این صورت که با استفاده از قالب های ریژه یکی از بهترین و با کیفیت ترین روش های ریخته گری است که شیرآلات با کیفیت و مرغوب عمدتا از این روش تولید می شوند. قالب معمولاً قبل از بارريزي گرم مي‌شود وبراي توليد قطعات ريختگي مرغوب همواره بايستي درجه حرارت قالب را كنترل نمود.از دیگر مزایای این روش ریخته گری می توان به دقت ابعادي خوب ، سطح تمام شده مناسب، كيفيت متالوژريكي بالاي قطعات توليد شده و عيوب ريخته‌گري كم اشاره کرد. و این موضوع هم در سراسر دنیا به این صورت است که نه شیرآلات راسان از این موضوع عقب مانده و نه شیرآلات قهرمان

کارخانه قهرمان

ماشین کاری و شکل دادن
این مرحله تراش و برش به وسیله ابزار است که از دسنگاه های مختلف CNC و  صفحه تراشی،گرد تراشی،سوراخ کاری،فرز کاری و غلاویز کاری صورت میگیرد که تمامی این وسایل هم در شیرآلات قهرمان و شیرآلات راسان مانند تمامی دنیا به صورت یکسان است و از پیشرفته ترین دستگاه های موجود در دنیا استفاده میشود

پرداخت کاری
پرداخت کاری خود دارای دو مرحله سنباده زنی و پولیش می باشد. در مرحله سنباده زنی، سطوح قطعات ماشین کاری شده، توسط نوارهای چرخان سنباده ساییده می شوند تا پلیسه ها و ناهمواری های سطح کار صاف و یکدست شوند. سپس در قسمت پولیش با استفاده از گیلانس هایی که از پارچه های کتان و پشمی با آهار های نرم و سفت ساخته می شوند و همراهی واکس های پولیش، سطح کار براق و صیقلی می شود تا برای مرحله آبکاری آماده باشند

آبکاری

آبکاری شیرالات راسان
شیرآلات قهرمان به دو صورت آبکاری و رنگ الکترو استاتیک تولید میشود اما با شیرآلات راسان به سه صورت روکش کروم روکش اپوکسی و روکش تیتانیوم کار میشود که توضیحات این موضوع تخصصی است و فقط به همین موضوع بسنده کنیم که این نوع از آبکاری ها با تجهیزاتی پیشرفته و مدرن و با بالترین کیفیت ممکن انجام میشود

تنها نقطه ضعف شیرآلات ایرانی
تنها مسیر و مدلی که در این زمینه صنعت شیرآلات عقب مانده مدل های هوشمند دیجیتالی و چشمی است که این هم بسیار جای بحث و کار دارد که به این پیشرفت برسیم اما در مجموع فراموش نکنیم اینهمه مزایا دز مقابل یک عیب اصلا قابل مشاهده نیست.

منتظر مقالات بعدی ما در مقایسه محصولات ایرانی و خارجی و روند خط تولید باشید امیدواریم توانسته باشیم به شما کمک شایانی در این مقوله کرده باشیم

(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*
*