نمایش: (1009)

آنچه باید در مورد ماشین ظرفشویی بدانیم؟(بخش2)

همانطور که وجود ماشین ظرفشویی در منازل امری ملزم می باشد، خرید یک ماشین ظرفشویی کارآمد نیز امری واجب و ملزم می باشد. در این خصوص رعایت نکات زیر برای خرید یک ماشین ظرفشویی مناسب و کارآمد و در نهایت ماشین ظرفشویی که در منزل کمک حال ما باشد باید به نکات زیر توجه کنیم:

قابلیت فیلتر آب

خیلی از افراد از به جا ماندن لکه های آب بر روی ظروف شکایت میکنند. دلیل این مسئله آب های فیلتر نشده ای است که در خانه ها وجود دارد و کمی کیفیت شست و شوی ظرف ها را پایین می آورد. برای این که با این مشکل رو به رو نشوید زمانی که قصد خرید ظرفشویی دارید حتما از مسئله مطمئن شوید که محصول مورد نظرتان سیستم فیلترینگ آب دارد. این کار نه تنها لکه ها را از بین می برد بلکه باعث می شود چربی ها زودتر از روی ظروف پاک شوند و در نتیجه مواد شوینده کمتری مصرف شود. حتما به این نکته دقت کنید.

تعداد سبدها


شستن قاشق و چنگال یکی از وقت گیرترین کارها می باشد. در این بین تمامی ظرفشویی ها مجهز به سبد می باشند که بعضی ها جای چنگال و قاشق هستند و بقیه بشقاب و لیوان و ... زمانی که ظرف شویی تان را می خرید سبدهای آن را چک کنید تا مطمئن شوید برای هر وسیله ای که شما قرار است آن را در ظرف شویی تان بشویید ، سبدی تعبیه شده باشد. سبدها کمک زیادی در تفکیک ظروف می کنند و آن ها بهتر شسته می شوند. بهتر است ماشین ظرف شویی را انتخاب کنید که سبدهای داخل آن قابل حرکت دادن هستند. با این روش شما می توانید به هر شیوه ای که دوست دارید سبدهای تان را درون ماشین ظرف شویی بچینید.

شستشوی قابلمه‌ها

شستن قابلمه ها در مهمانی ها کاری سخت و زمان گیر می باشد کما اینکه نشستن آنها نیز فضای زیادی را در آشپزخانه اشغال میکند. یکی از قابلیت های برخی از ظرفشویی ها این است که آن ها می توانند حتی قابلمه های شما را هم بشویند. کاری که خیلی از خانم ها تمایلی به انجام دادن آن ندارند. اگر شما هم جزو همان دسته از خانم ها هستید حتما از این قابلیت مطمئن شوید و بعد خریدتان را نهایی کنید.


قابلیت ضد عفونی کردن

امروزه اغلب ماشین های ظرفشویی این امکان را دارند اما ممکن است بعضی از ماشین ظرفشویی ها تکنولوژی ضد عفونی کردن را ندارند و مصرف کنندگان مجبور هستند برای هر بار شست و شوی ظروف، مقداری ضد عفونی کننده داخل آن بریزند. اما ماشین ظرف شویی های جدید خودشان به این تکنولوژی مجهزه شده اند و کافیست شما زمان خرید به این قابلیت توجه کنید و بعد از آن در ظروف ضد عفونی شده غذا میل کنید.


جنس مخزن


این مورد جزو مواردی است که بر روی قیمت ماشین ظرفشویی بسیار تاثیر گذار می باشد. مخزن های ظرفشویی به دو شکل ساخته می شوند. یکی پلاستیک و دیگری استیل. هر کدام از این ها مزایا و معایبی دارند اما به طور کلی بهتر است زمان خرید حتما ماشین ظرفشویی ای را انتخاب کنید که مخزن آن از جنس استیل است. استیل ها زنگ نمی زنند، چرک نمی شوند، آب نمی شوند و ماندگاری طولانی تری دارند که به شما این امکان را می دهد تا یک عمر بی دغدغه از ماشین ظرف شویی تان استفاده کنید بدون این که لازم باشد آن را به تعمیرکار بسپارید.

کنترل بخار

این سیستم برای زمانی است که شستشو ظروف تمام شده و شما می خواهید ظروف را بردارید که اگر ماشین ظرفشویی به این سیستم متصل نباشد امکان دارد شما موقعی که درب ماشین ظرفشویی را باز می کنید با یک حجم زیاد از بخار مواجه شوید یا اینکه بخار آب سرد شده و به


دیواره‎ی ظروف می نشیند. پس در این صورت هنگام خرید ماشین ظرفشویی حتما به این نکته توجه کنید که دارای سیستم کنترل کننده بخار آب می باشد یا خیر.

 

 

 


شست‌وشو با بخار

این سیستم با بهره گیری از تکنولوژی بخار آب می تواند لکه های ظروف را از بین ببرد و نسبت به ماشین های ظرفشویی که فاقد این تکنولوژی هستند، قوی تر هستند.
خیلی از افراد از اینکه باید ظرف‌ها را پیش از قرار دادن داخل ماشین آبکشی کنند، راضی نیستند. با تکنولوژی بخارشوی دیگر نیازی به شست‌وشوی اولیه ظروف پیش از قرار دادن درون ماشین ظرفشویی نیست. همچنین این سیستم، بازدهی و صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی بسیار بالایی را ارائه می‌کند.

قابلیت تنظیم ارتفاع سبد

این مساله که قفسه ها در درون ماشین ظرفشویی ثابت باشند و امکان تغییر ارتفاع را نداشته باشند یکی از معضلات محصوب می شود. در مدل‌های جدید قابلیت تنظیم ارتفاع برای ظروف یا لیوان‌های کوچک و بزرگ وجود دارد. همچنین بالاترین قفسه مختص چیدن قاشق و چنگال است که شیاربندی هم شده است؛ ضمنا در برخی از مدل‌ها قابلیت خارج کردن قفسه از ماشین برای افزایش فضای داخلی هم هست؛ حتی در موارد خاص می‌توان کل طبقه را خارج کرد.


حل معضل بوی بد
یکی از معضلاتی که تقریبا تمام خانه دار ها با آن مواجه می شوند بوی بد داخل ماشین ظرفشویی می باشد، که این مساله به راحتی قابل حل می باشد.
به راحتی می توان با خرید یک بوگیر مخصوص یا قرار دادن یک تکه زغال داخل فضای ماشین ظرف‌شویی از شر بوی بد داخل فضای ماشین ظرف‌شویی راحت شد.

 

چند نکته کوچک اما مهم:

مصرف آب گرم

آبی که ظروف داخل ظرفشویی با آن شسته می شود بهتر است که گرم باشد، در حقیقت، برای تاثیر بیشتر مواد شوینده توصیه می شود دمای آب بیش از 55 درجه سانتی گراد باشد البته برخی منابع هم دمای آب بیش از 70 درجه سانتی گراد را توصیه می كنند. اگر به دنبال کاهش مصرف انرژی هستید مدلی را انتخاب کنید که سیستم شست وشوی با تاخیر داشته باشد و به طور خودكار در ساعاتی که پیک مصرف انرژی نیست روشن شود.

آبکشی ظروف کاری بیهوده

قبل از اینکه ظروف را داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید آنها را نشویید چراکه حجم آب بیشتری مصرف می شود. فقط کافی است خرده های غذا را از ظرف جدا کرده و آن را داخل ماشین ظرفشویی بگذارید.

از سوی دیگر گروهی از شوینده ها در فرمول شان ذراتی دارند که برای سابیدن ظروف کثیف طراحی شده اند اما وقتی بشقاب ها را آبکشی و تمیز می کنید این احتمال وجود دارد که به جای سابیده شدن لکه ها، ظرف های تان خش دار شوند.

ترتیب را رعایت کنید

ظرف ها را آنگونه که کارخانه پیشنهاد داده در ماشین ظرفشویی بچینید. .به طور کلی موثرترین شیوه برای قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی این است که بشقاب ها را در قفسه های پایینی و نزدیک به بخش اسپری آب بچینید، لیوان ها را در کناره ها و طبقات بالا قرار دهید و وسایل کوچکتر را در سبد مخصوص بگذارید.

اگر هر کدام از ظروف را در جای مخصوص خودشان قرار ندهید جریان آب به طور مناسبی روی آنها اسپری نمی شود و حتی ممکن است ظروف بزرگ تر سد راه آب رسانی به دیگران شود.

استفاده بیش از حد از پودر ممنوع

به دلیل وجود ذرات داخل پودر های ماشین ظرفشویی برای پاکیزگی بیشتر ظروف، بهتر است به میزان لازم یعنی نه کم و نه بیشتر از پودر استفاده کرد چرا که مصرف بیش از اندازه موجب برجای گذاشتن خراش بر روی طروف شیشه ای می شود.


پس در این مورد هم یادتان باشد که مصرف شوینده بیشتر سبب تمیزی ظرف ها نمی شود و مشکلات دیگری ایجاد می کند.

 

(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*
*