نمایش: (1017)

ماشین ظرفشویی مناسب خانه خود را بشناسید

همانطور که غذا پختن و سرو آن کاری لذت بخش می باشد، شستن ظروف هم برای خیلی از افراد امری سخت و طاقت فرسا می باشد و اکثر افراد آن را دشوار می دانند. خوشبختانه ماشین ظرفشویی برای همین کار ساخته شده است و می‌تواند بخش زیادی از کار شستشوی روزانه ظروف را به عهده بگیرد. افزون بر این، ماشین‌های ظرفشویی امروزی امکانات و قابلیت‌های بیشتری هم دارند. در هنگام خرید یک ماشین ظرفشویی، منطقی است که میزان شستشوی روزانه ظروف (هم شستشوی روزانه و هم شستشوهای گهگاهی) را در نظر داشته باشید. پاسخ‌دادن به چند پرسش می‌تواند به شما در انتخاب ماشین ظرفشویی مناسب کمک کند.

ماشین ظرفشویی انواع مختلفی دارد که برای خرید هر کدام از آن ها باید به عوامل خاصی توجه کنیم به طور مثال فضای قرارگیری ماشین ظرفشویی کجاست به این معنی که توی کار است یا روکار یا حتی رومیزی می باشد.

 

چگونه یک ماشین ظرفشویی بخریم

عواملی که باعث ارزش دادن به ماشین ظرفشویی می شود کدام اند؟ شستن ظروف، هدف از خرید وسایل در خرید مهمترین عامل است. این عامل کمک می کند که مدلی را که عمل شستشو، آبکشی - مطابق اصول بهداشتی-  را خوب انجام دهد، پیدا کنید. وقتی ماشین ظرفشویی های مختلف را بررسی کردید، یک چک لیست می تواند کمک کند. ماشین ظرفشویی های دارای چند بازوی آبپاش، دارای چرخه دمای بالا، دارای  گرمکن آب داخلی و دارای قابلیت دفع مواد غذایی را پیشنهاد می کنیم. برچسب انرژی ماشین های ظرفشویی کمک می کند تا مخارج کارکرد وسیله را حذف کنید. مطمئن شوید گزینه های اضافی برایتان مفید هستند یا نه. مثل حالت آبکشی و غوطه وری ظروف در آب و داشتن قفسه های قابل تنظیم با ارتفاع ظروف.

 

برای شروع به معرفی هر کدام از این مدل ها می پردازیم.

 

طریقه شستشو در ماشین ظرفشویی

این دستگاه خودکار ظرف هایی که ما در آن می چینیم را با استفاده از پودر شوینده شسته و سپس آبکشی می کند. هنگامیکه ما برنامه لازم را به دستگاه میدهیم و دکمه روشن را می زنیم ماشین ظرفشویی خود به طور اتوماتیک شروع به کار می کند. در ابتدا پر آب می شود. سپس با کمک فواره و آب پاشی هایی با سرعت و فشار زیاد ظروف را می شوید و آب کثیف را تخلیه می کند. پس از آبکشی، با توجه به تنظیمات ما در شروع کار، هوای داخل ماشین ظرفشویی گرم می شود تا ظروف خشک شوند.

 

ماشین ظرفشویی توکار

بخش عمده‌ای از کسانی که ماشین‌های ظرفشویی توکار را انتخاب می‌کنند دنبال ایجاد تغییر در آشپزخانه و عقب نماندن از قافله داشتن آشپزخانه‌ای بسیار مدرن هستند. این مدل‌ها فضای بسیار کمتری را نسبت به مدل‌های مبله اشغال می‌کنند. به طور معمول ماشین ظرفشویی توکار را زیر سینک ظرفشویی، بین کابینت‌ها و زیر صفحه کابینت نصب می‌کنند.

 

ماشین ظرفشویی رومیزی

این مدل روی کابینت و نزدیک سینک ظرفشویی در آشپزخانه قرار داده می‌شود و به‌راحتی امکان جابه‌جایی دارد. این مدل بیشتر مناسب یک خانواده کوچک است که زیاد اهل مهمانی دادن هم نیستند. مزیت این نوع ماشین ظرفشویی این است که سریع پر می‌شود و قیمتش هم از انواع ایستاده، ارزان‌تر است.

این مدل پرطرفدارترین انواع ماشین ظرفشویی در بازار است و بیشتر مناسب خانواده‌های پررفت‌وآمد یا آن دسته افرادی است که ترجیح می‌دهند ظرف‌های نشسته خود را از صبح تا شب داخل ماشین بگذارند و فقط یک‌بار در طول روز از آن استفاده کنند. هنگام خرید این ماشین‌ها، بهتر است انواعی را انتخاب کنید که قابلیت شست‌وشوی نصف ظرفیت را دارند. این بدان معناست که با پر کردن نصف ظرفیت ماشین، ظرف‌ها با مصرف آب و شوینده کمتری شسته خواهند شد.

 

از نظر ظرفیت، ماشینها به چند گروه تقسیم می شوند:

ماشینهای ایستاده

این ماشینها بیشتر 12 نفره هستند که به دلیل اشغال جای زیاد و طولانی بودن زمان شستشو ( بین 5/1 تا 5/2 ساعت ) و همینطور کاربردی نبودن در استفاده روزانه به دلیل مصارف زیاد آب و برق خصوصا در ایران مورد استقبال قرار نگرفته اند .

ماشینهای رومیزی

اغلب این ماشینها عمدتا 4 ، 5 ، 6 و به ندرت 8 نفره می باشند و با اینکه مشکل جا را حل کرده اند ولی هنوز کارایی لازم را برای مصارف روزمره و خصوصا شستشوی قابلمه و ماهی تابه ندارند.

 

(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*
*