نمایش: (76807)

بهترین برند هود ایرانی کدام است؟

بهترین برند هود یا هودهای ایرانی کدام است؟ بهترین مارک هود ایرانی کدام مارک است؟بهترین مدل هود ایرانی در بین برندها کدام است؟بهترین هود آشپزخانه ایرانی چیست؟ بهترین هود ایرانی چیست؟قیمت بهترین هود ایرانی چند است؟

شاید همه این سوالات برای شما که بخواهید یک هود ایرانی بخرید پیش آمده باشد. قراراست این سوالات در این سری از مقاله ها که مربوط به هود های ایرانی می شود را پاسخ دهیم سوالاتی که مربوط به قیمت هود ومقایسه بین مدل های هود میشود را درمقالات بعدی اشاره میکنیم اما اگر جواب سوالات بالا را میخواهید در این مقاله با ما همراه باشید.

توجه داشته باشید این مقاله مربوط به سال 1398 می باشد .

اصلا چرا هود ایرانی؟

یکی از زمینه هایی که در کشورمان در این چند سال پیشرفت خوبی داشته ایم که حتی به کشورهای اروپایی هم صادرات داریم در زمینه تولید لوازم آشپزخانه مثل هود و سینک و گاز بوده است و این یعنی لوازم آشپزخانه بخصوص هود های ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار هستند و استاندارد های جهانی را دارا می باشند و میتوانند در بازار جهانی هم رقابت کنند مثلا هود کن در ترکیه با برندهای ترکیه ای مثل: هودهای لتو و هود های فرامکو  رقابت میکنند نه تنها در این ضمینه بلکه در زمینه های های دیگر مثل اجاق گاز، سینک ظرفشویی و فرهای اشپزخانه رقابت نزدیکی دارند.

نه تنها برند کن بلکه برندهای اخوان، استیل البرز،بیمکث، داتیس ، همه اینها در بازار های جهانی با برند های نام آشنای جهان در حال رقابت هستند این یعنی که در این زمینه صنعت کشور ما به رشد خوب ولی نه در حد ایده آل رسیده است.

خدمات پس از فروش:

عاقلانه هست که ما کالایی را انتخاب نماییم که خدمات پس از فروش خوبی داشته و اگه یه روزی به تعمیر نیاز پیدا کرد قطعات اون محصول راحت پیدا بشه و مثلا با یه تلفن بتونیم تعمیر کار خود اون شرکت و داخل خونه بیاریم تا ببین مشکل کار کجاست. به عنوان مثال هودهای استیل البرز(یا بقیه برندهای داخلی تفاوتی ندارد) در زمان نصب از شرکت یک نصاب برای شما می اید که هود را به طور رایگان برای شما نصب میکند شاید با خودتا بگویید این موضوع برای برند های خارجی هم صدق میکند بله این حرف درست است. اما باید از شما این سوالات را بپرسم که ایا برندهای خارجی در زمان خرابی و مشکل پیدا کردن قطعه با توجه به تحریم ها و نبود این قطعات یا کمبود انها در بازا بازهم در دسترس هستند؟؟؟به نظر شما بهتر نیست از برندی خریداری کنید که کشور مبدا آن کشور سکونت خود شماست که دسترسی و سهولت خدمات پس از فروش بهتر باشد؟؟؟

کمک به اقتصاد کشور و حمایت از تولید داخلی:

شاید همه کسانی که این مقاله را میخوانند داستان دمپایی که ژاپنی ها بعد از جنگ جهانی را پوشیدند بدانند که انها تا بازگشایی اولین کارخانه تولید کفش یا دمپایی یا کتانی در کشور خود از جنس خارجی استفاده نکردند و بعد از باز گشایی ان کارخانه چیزی به جز دمپایی های ان کارخانه را نپوشیدند.

تازه این اغاز ماجرا بود دمپایی های تولید داخل ژاپن بسیار بی کیفیت بود و انها انقدر از ان حمایت کردند تا توانستند به تولید خوب و با کیفیت حتی برای صادرات برسند که امروزه ژاپن پیشرو و بهترین تولید کننده در کفش های دیجیتالی هست کفش هایی که با راه رفتن تلفن همراه شما را شارژ میکند و یا خودشان جفت میشوند و کلی چیز های دیگر که باعث شده انها از بهترین های این صنعت باشند و مالک برندهایی چون وای تری، اسیکس، و نینوس باشند و در این صنعت پیشرو باشند.

اما ما در ایران میخواهیم از تولیداتی حمایت کنیم که استانداردهای جهانی را دارند و لازم نیست از هودهای بی کیفیت ایرانی استفاده کنیم از بهترین هود های ایرانی استفاده میکنیم که به جرعت میتوان گفت بهترین استاندارد های جهانی را دارند.

بهترین هود ایرانی چیست؟

همانطور که گفتیم هودهای ایرانی در سطح استاندارد های جهانی از سطح خوبی از کار برخوردارند و قابل رقابت در بازار جهانی هستند اما در این بین به مارک های هود ایرانی اشاره میکنیم که از نظر تیم هودینگ با توجه به پارامتر های موجود(شامل کیفیت، خدمات پس از فروش، قیمت، تعداد نمایندگی های فروش و خدمات در کل کشور، محبوبیت بین هموطنان و ... )، نسبت به بقیه از برتری بالایی برخوردار هستند و این زیر سوال بردن بقیه دیگر برندهای هود ایرانی نیست بلکه این حاصل سالیان طولانی تجربه تیم هودینگ در این زمینه است.

هودهای اخوان

هود های اخوان
هود اخوان از نظر ظاهری، به 4 گروه هودهای مخفی اخوان، هودهای زیر کابینتی اخوان، هودهای شومینه ای اخوان و هودهای مورب اخوان تقسیم بندی می شوند و هر یک با توجه به ویژگی های ظاهری منحصر به فردی که دارند، در آشپزخانه های بخصوصی مورد استفاده قرار می گیرند. هود مخفی اخوان ، هودهایی هستند که به صورت کاملا توکاردر بین کابینت های بالای اجاق گاز، پنهان شده و چندان به چشم نمی آیند. این هودها در گذشته بیشتر مورد توجه قرار می گرفتند و امروزه نیز، مورد استفاده ی برخی افراد قرار می گیرند.هود زیر کابینتی اخوان ساختاری کاملا متفاوت و مستطیلی دارند و جای کم تری را نسبت به سایر هودهای رایج در بازار اشغال می نمایند. این هودها امروزه، کمتر ترجیح داده می شوند و البته استفاده از آن ها در برخی دکوراسیون های کلاسیک و قدیمی، همچنان رایج و متداول می باشد.
هود شومینه ای اخوان و هود مورب اخوان ، از جمله پرطرفدارترین و مدرن ترین هودهای شرکت اخوان می باشند و امروزه در اکثر آشپزخانه های جدید و مدرن، دیده می شوند. این هودها علاوه بر قدرت عملکردی که دارند، از ظاهری ساده، لوکس و زیبا نیز بهره می برند و سطح کیفی دکوراسیون داخلی آشپزخانه را، بسیار ارتقا می بخشند.
هودهای اخوان علاوه بر ظاهری لوکس و منحصر به فرد، از ویژگی های فنی و عملکردی ویژه ای نیز بهره می برند و از قدرت مکش بسیار بالایی برخوردارند. انواع هود اخوان، با توجه به اولویت و انتخاب شما، دارای موتورهایی با 3 و 4 دور می باشند و لازم است بدانید که هر یک دور موتور هودهای اخوان با دو دور موتور در سایر هودها برابری می نماید. جالب توجه است که بدانید تمام هودهای اخوان در عین داشتن موتورهای قدرتمند، با صدای بسیار کمی کار می کنند و حتی روشن بودنشان در آشپزخانه، احساس نمی شود. وجود فیلترهای مرغوب آلومینیومی در این محصولات و داشتن پروانه های پلاستیکی مقاوم در برابر حرارت و بعضا پروانه های فلزی، این هودها را، تبدیل به گزینه ای ایده آل در بازار داخلی نموده است و تمام آن چه از یک هود آشپزخانه ی خوب انتظار می رود را، در اختیار کاربران قرار می دهد.


هودهای بی صدا
صدا یک ویژگی بسیار مهم در آشپزخانه می‌باشد اگر چیزی دائم دم گوش شما سر وصدا کند و یا نویز داشته باشد هیچگاه نمی‌توانید تمرکز لازم را برای کار و فعالیت داشته باشید. آشپزی نیز از جمله‌ی کارهایی است که نیاز به تمرکز و حوصله‌ی بالا دارد و یک اشتباه کوچک می‌تواند باعث بروز یک فاجعه شود. غذای شما ته بگیرد و یا باعث آتش‌سوزی و مواردی از این دست شود.
معمولا صدای هودها را با دسی بل اندازه می‌گیرند و یا با کلمه ی Sone بر روی بدنه‌ی هود حک می‌کنند یا در کاتالوگ آن می‌نویسند. میزان Sone معمول که شما را به هیچوجه اذیت نخواهد کرد عموما 3 می‌باشد اما برخی هودها تا 7 هم پتانسیل دارند که باعث ایجاد یک سروصدای آزاردهنده می‌شود. پس به میزان صدا بسیار دقت کنید که این موضوع مهم است

• انواع هود های اخوان با ظرفیت در حداقل ( 175 ) / نامی ( 336 ) / حداکثر ( 800 ) متر مکعب در ساعت
• میزان صدا در وضعیت حداقل ( 36 ) / نامی ( 54 ) / حداکثر ( 72 ) dB
• قابلیت HOB2HOOD
• کلاس مصرف انرژی A
• جنس بدنه استیل ضد زنگ و شیشه مشکی و سفید
• تنظیمات لمسی ، سه حالت سرعت ، عملکرد ملایم
• دارای 3 توان مکش تکنولوژی کم صدا ، تهویه متمرکز ، سطح فشرده
• حالت عملکرد داکت ( بدون نیاز به دودکش ) قابلیت نصب فیلتر غالی با بازدهی بالا
• فیلتر چربی گیر آلومنیومی چند لایه قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی
• دارای 2 حالت خروج هوا و گردش هوای موجود
• قطر گیت داکتی 150 میلیمتر


 هودهای کن

هود های کن
کن یکی از بهترین‌ها در بین ایرانی‌ها هست. این شرکت اولین تولیدکننده هود در ایران بوده و استاندارد ایزو ۹۰۰۱ و ضمانت ۲۴ ماهه و خدمات پس از فروش دائمی داره. هود کن به کشورهایی از جمله عراق، افغانستان، ترکیه و آفریقا هم صادر میشه و استاندارد ایران و اروپا هم داره. کن نمادی است از مدیریت موفق، که توانسته است با استفاده از زیرساختهای تولید و با استفاده از فن‌آوری روز دنیا و بکارگیری سیستمهای نوین مدیریتی، از تولید خانگی به یک شرکت جهانی تبدیل شود. هود کن در سال ۱۳۶۲ با هدف تامین نیازهای آشپزخانه ایرانی، برای اولین بار در ایران محصول جدیدی را که متناسب با سلایق ایرانی بود تولید نمود. از این محصول با نام هود یاد شده است. به همین علت، در ایران هود آشپزخانه همواره با نام هود کن شناخته شده و نام کن را همیشه با خود یدک می‌کشد.


گواهینامه ها و افتخارات شرکت کن :
1. استاندارد بین المللی FCC-kitchen appliances در تجهیزات آشپزخانه و صنایع وابسته از سوی اتحادیه اروپا .
2. لوح سپاس اجلاس مشترک توسعه کیفیت ساختمان .
3. نشان ویژه ی مدیریت برتر در تولید تجهیزات آشپزخانه .
4. اعطای نشان زرین تضمین کیفیت و مرغوبیت محصول در صنایع وابسته به ساختمان .
5. برنده جایزه ی بزرگ ترین مسابقه طراحی صنعتی دنیا از کشور ایتالیا .
6. محبوب ترین برند به انتخاب مصرف کنندگان .
چهره ماندگار کیفیت ایران

محصولات کن
هود‌های کن در مدل های شومینه‌ای - مورب ، زیرکابینتی، مخفی تولید می‌شوند. هود‌های شومینه‌ای به دلیل اینکه بالای گاز قرار می‌گیرند، بوی مواد غذایی را کاملا جذب می‌کنند. هودهای زیرکابینتی از مدل‌های قدیمی هود هستند که در داخل کابینت جا می‌گیرند. هود‌ مخفی مناسب افرادی است که نمی‌خواهند این وسیله در فضای آشپزخانه آن‌ها دیده شود. هود‌های مورب نیز با داشتن طرح های متنوع، زیبایی دو چندانی به آشپزخانه می دهند. هودهای کن سالانه به تعداد 150000 تولید می‌شوند و در اختیار مردم قرار می‌گیرند.


هود های استیل البرز:

هودهای استیل البرز
هود استیل البرز با طراحی خاص و زیبا با بیش از 40 مدل هود آشپزخانه با موتور قدرتمند فلزی و مکش 1000 متر مکعب و صدای فوق العاده کم است.
دور موتور 8 دور و 4 دور و سنسور بود و دود از قابلیت های مهم هود استیل البرز می باشد.
شیشه سکوریت کار شده بر روی هود استیل البرز از جنس سکوریت و مقاوم در برابر حرارت می باشد.
هود استیل البرز دارای دودکش گالوانیزه بوده که برای تنظیم هود در آشپزخانه به کار می رود.
هود آشپزخانه استیل البرز دارای سیستم کاهنده صدا می باشد که صدای هود را به حداقل می رساند.
سیستم روشنایی هود استیل البرز از لامپهای LED بهره می برد که علاوه بر مصرف کم بسیار پرنور است.
هود البرز دارای استاندارد و گواهینامه ای ایران و کشور های اروپایی می باشد
فیلتر آلمینیومی 3 لایه قابل شستشو با قابلیت جذب بالای چربی و دود و امکان نصب فیلتر ذغالی
اینکه مجموعه صنایع تولیدی استیل البرز در جهت رسیدن به اهداف مشتری مدارانه خود، با بکارگیری آخرین تکنولوژی ها در خطوط تولید مدرن خود، کیفیت را اولویت تولید محصولات خود قرار داده است را شرکت های معتبر بین المللی و مطرح در این صنعت همچون sincert ایتالیا و همچنین ukas انگلستان با اعطای گواهینامه های خود تایید نموده اند. خدمات پس از فروش استیل البرز نیز در همین راستا و جهت دریافت ارزش حداکثری خریدار از محصول خریداری شده خود، با نگاهی ویژه به این موضوع در کلیه مراحل حمل، نصب، راه اندازی و سرویس های دوره ای تلاش می نماید تا خریداران انواع محصولات هود آشپزخانه ، سینک ظرفشویی ، اجاق گاز و مایکروویو استیل البرز ، با خیالی آسوده از کار با این محصولات لذت ببرند.


هود های داتیس

هودهای داتیس
هودهای داتیس مانند سایر بهترین مارک های هود های ایرانی که گفته شد به مدل‌هایی چون هود مورب، شومینه‌ای و مخفی تقسیم می‌شود و به علت مکش بسیار قوی آن‌ها در بین هود های ایرانی طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است.
این هودها از تایمر، سنسور دود و سیستم خاموش‌کننده اتوماتیک و سیستم فیلترینگ چکه‌ای برخوردار هستند و آسایش و راحتی را برای مشتریان به ارمغان می‌آورند. علاوه بر آن تمیز کردن آن‌ها بسیار آسان است و با یک دستمال مرطوب و اسپری پاک‌کننده می‌توان ذرات چربی و گردوغبار را از آن‌ها پاک کرد. و فیلتر هودهای داتیس از جنس الومنیوم بوده که قابل شستشو است.
شایان ذکر است که هود های شرکت داتیس از خدمات پس از فروش خوبی برخوردار است

هودهای توکار (مخفی) داتیس
هود مخفی یا توکار داتیس یکی دیگر از انواع هودهای داتیس می‌باشد که کاملا زیر کابینت قرار می‌گیرد و در واقع هیچ نمایی از هود در آشپزخانه وجود ندارد مزیت این هود این است که فضایی برای هود در آشپزخانه اشغال نمی‌شود. از نظر مکش و صدا و سایر ویژگی‌ها هود مخفی با هود شومینه‌ای و هود مورب داتیس تفاوتی ندارد که کمی جلوتر درباره این دو مدل دیگر هود های داتیس توضیح خواهیم داد

هودهای مورب داتیس
هود مورب داتیس یکی از انواع هودهای داتیس است که با زاویه ۴۵ درجه نسبت به صفحه گاز قرار می‌گیرد، هودهای ۴۵ درجه به علت اینکه کاملا بالای اجاق گاز قرار نمی‌گیرند ممکن است کمی از بو را پخش کنند اما بسیاری از افراد به خاطر ظاهر زیبا و متفاوت با هودهای قدیمی این دسته را انتخاب می‌کنند. البته در هودهایی با موتورهای قوی این نکته صادق نیست.
میزان صدای هود مورب به موتور آن متفاوت است. هود مورب داتیس در طرح‌های شیشه، استیل، شیشه و استیل تولید می‌شود
این هود مجهز به موتور دارای سیستم ایمنی و محافظ حرارتی (ترموگارد) و فیلتر آلومینیومی قابل شستشو و سیستم تشخیص زمان شستشو و تعویض فیلتر می‌باشد. کنترل قسمت‌های مختلف هود بسته به مدل آن از طریق ریموت کنترل، صفحه لمسی و یا دکمه مکانیکی امکان‌پذیر است و روشنایی هود از طریق لامپ هالوژن و یا ال ای دی (LED) می‌باشد.
بعضی از انوع هودهای مورب داتیس به تایمر خاموش شدن خودکار، پخش‌کننده موسیقی، رادیو و قابلیت تولید اکسیژن مجهز هستند

هود شومینه ای داتیس
در بین بهترین برند هود های ایرانی هود اشپزخانه داتیس به خاطر این موضوع که صفحه مکش هود روی اجاق قرار میگیرد بهترین مکش را در دسته بندی هود های داتیس دارد. هود های شومینه ای داتیس یا فلت که به شکل حرف T انگلیسی است از این دسته هود ها هستند این دسته هم مانند هود های مورب داتیس همانطور که گفته شد در قسمت سر و صدا به قدرت موتور انها بستگی دارد.
در مشخصات هود های شومینه ای قابلیتی های مانند هود های مورب و تو کار دارد، تنها موضوع قابل ذکر این است که در بعضی از مدل های هودهای شومینه ای داتیس با تکنولوژی اشاره دست کار میکند یعنی این قابلیت را دارد زمانی که شما دستتان چرب است یه به هر علتی نمیتوانید به صفحه هود دست بزنید با شاره دست انرا روشن کنید

هود های بیمکث

هود های بیمکث
بدون شک یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان هود و هواکش آشپزخانه، شرکت بیمکث می باشد.
شرکت ستاره طلایی صنعت با نام تجاری بیمکث در سال 1360، فعالیت خود را در راستای تولید هود آشپزخانه آغاز نمود.
با گذشت بیش از 3 دهه از فعالیت بیمکث، این شرکت در تولید و عرضه انواع لوازم آشپزخانه تبحر دارد و امروزه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان هود و هواکش محسوب می شود،هود و هواکش های آشپزخانه بیمکث طبق آخرین فناوری های روز دنیا ساخته شده و از استانداردهای لازم برخوردار هستند.


هودهای مورب بیمکث
این دسته از هود های بیمکث از دارای موتور پر قدرت سوپر سایلنت بوده و نسبت به بقیه مدل های هود بیمکث از زیبایی بیشتری برخوردار هستند که دارای یک فیلتر ذغالی است که به هر دلیلی امکان نصب هواکش برای شما مقدور نیست، می توانید از فیلترهای ذغالی استفاده کنید. این نوع فیلترها گرد و غبار و چربی را به خود جذب می‌کنند، گرچه به‌ اندازه هودهای دارای هواکش مؤثر نیستند اما به‌ هر حال تا حدودی موجب پاک ‌تر شدن هوای آشپزخانه می‌شوند. فیلتر ذغالی بهتراست هر سه ماه تعویض شود. با این حال به علت نداشتن تهویه، دی‌اکسید کربن حاصل از پخت و پز در آشپزخانه‌ به جا می‌ماند که باعث سردرد و خستگی میشود همیچنین مانند بقیه رقبای خود از یک فیلتر الومینیومی برخوردار است که به راحتی قابل جدا سازی و نصب مجدد است و در ماشین ظرفشویی قابل شستشو است


سایر مدل هودهای بیمکث
در سایر مدل های هود های بیمکث مثل زیر کابینتی و مخفی امتیاز خاص و چشم گیری نسبت به رقبای قوی خود در بین بهترین هود های ایرانی وجود ندارد اما او از رقبای خود نیز عقب نمانده و در بخش خدمات پس فروش و تولید از کیفیت بالایی برخوردار است که میتواند انتخاب خوبی برای یک خانه باشد .

هود های درخشان

هودهای درخشان

صنعتی درخشان از سال ۱۳۶۷ با هدف تولید شیرآلات بهداشتی ساختمانی با رعایت استانداردهای جهانی فعالیت خود را آغاز نمود. چشم انداز موسسین مجموعه تولید محصولاتی درخور شان مصرف کننده ایرانی بوده و در همین راستا حداکثر تلاش خود را نموده و گواهینامه‌ها و لوح‌های سپاس گوناگونی که در این سالها اخذ نموده خود مویدی بر این موضوع بوده است.
درخشان هم به عنوان یک از شرکت هایی است که محصولات اقتصادی و با کیفیت را به مشتریان ارائه میدهد و محصولات خود را به کیفیت جهانی رسانده است درخشان هم از رقبای خود عقب نمانده و با فناوری روز این صنعت پیش رفته و در بازار جهانی هم حضور دارد و در بین بهترین هودهای ایرانی و سلیقه ایرانی جای خود را پیدا کرده است .

مشخصات برخی از هودهای شومینه ای و مخفی درخشان :
موتور تمام فلزی (دایکاست) silent
 چهار دور دارای چربی گیر و ترموگراد
 چراغ SMD
 چراغ LED لوگو
 جک آرام بند
 سنسور دما و بو
 بسته بندی منحصربفرد
 کلید لمسی همراه با ریموت کنترل
 قدرت مکش ۸۵۰ متر مکعب
 دورموتور ۱۴۵۰ دور در دقیقه
 میزان صدا ۵۹ دسیبل

هود های ایرانی
خوشبختانه همانطور که در بالا اشاره شد کشور ما ایران در این موضوع از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و میتواند در خانه شما که میخواهید یک هود ارزان و با کیفیت داشه باشید محصول ارائه داده و همینطور برای شما که کیفیت مهم تر از قیمت است محصولاتی عالی مشابه با نام داران جهان در این صنعت و با قیمت بسیار کمتر ارائه داده و تمامی سلیقه ایرانی هارا در نظر دارد چه بهتر که از کالای داخلی استفاده کنیم تا هم تولید کنندگان امیدوار شوند و محصولات با کیفیت تری ارایه بدهند هم اشتغال ایجاد شود و هم به اقتصاد مقاومتی کمک کنیم که از خارج بی نیاز باشیم. تیم کارشناسی هودینگ امیدوار است که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

و اما پایان این ماجرا...
و اما این پایان ماجرا نیست مارا در مقاله بعدی که در یک مقایسه به شما کمک میکند که کدام هود کدام برند نسبت به جیب شما بهتر و اقتصادی تر ، به صرفه و ارزان تر است و ارزان ترین و بهترین هود های ایرانی را به شما معرفی خواهیم کرد منتظر مقالات بعدی تیم کارشناسی هودینگی باشید.

(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*
*