نمایش: (1962)

راهنمای خرید شیر سینک آشپزخانه

قطعا هرکجا که آشپزخانه باشد لوازمی مثل سینک، گاز و شیرآلات لوازم جدا نشدنی از آشپزخانه هستند. مسلما هر آشپزخانه هم شیر سینک مخصوص به خودش را می خواهد. البته انتخاب این شیرآلات نیاز به بررسی خاصی ندارد فقط کمی دانش راجع به شیرآلات کافی می باشد تا بهترین انتخاب را برای شیرآشپزخانه داشته باشید.

شیرآلات آشپزخانه  بر اساس نحوه اتصال عمدتاً به سه شکل متصل به سینک، رو کابینتی و دیواری در بازار عرضه می‌شوند.

شیر آشپزخانه متصل به سینک:


آیا در حال نوسازی منزل خود هستید و می خواهید دکوراسیون آشپزخانه خود را تغییر دهید؟ برای اینکار لازم است از نحوه قرارگیری شیر سینک و موقعیت آن نسبت به سینک مطلع باشید. شیرهای متصل به سینک بر حسب تعداد حفره های مورد نیاز برای نصب با یکدیگر تفاوت دارند. شیرهای تک حفره عمدتاً از نوع شیرهای اهرمی هستند و سه حفره مربوط به شیرهای کلاسیک است. بنابراین در صورتی که قصد تعویض شیر خود را دارید و شیر مورد نظر شما به حفره‌ های کمتری برای نصب احتیاج دارد، می بایست حفره های بلا استفاده را با استفاده از درپوش هایی که به همراه شیر ارائه میشود، بپوشانید.

 

 

 

شیر آشپزخانه دیواری:


امروزه با توجه به اینکه فضای منازل و آشپزخانه ها کوچک هستند و ممکن است سینک شما فضای کافی برای شیر سینک را نداشته باشد شما می توانید مدل دیگری از شیرآلات را انتخاب کنید. این شیرها که در بالای سینک و در روی دیوار نصب میشوند، علاوه بر اینکه به زیبایی با فضای آشپزخانه سازگار می شوند، شما را از شر آلودگی‌هایی که معمولاً در اطراف سایر شیرهای ظرفشویی، ایجاد میشود، خلاص میکند. در ضمن نکته ای که می بایست هنگام نصب این شیر به آن توجه کنید، فاصله بین دیوار با سینک شما است تا مطمئن شوید این شیر با نصب روی دیوار آشپزخانه تمامی فضای سینک شما را پوشش خواهد داد.

 

مدل های شیر آشپزخانه بر اساس نوع علم آن، به دو صورت علم ثابت و علم متحرک (شلنگ دار) تولید و عرضه میشوند. شیر سینک علم ثابت همانطور که نامش معرف نوع کارکرد آن است، در جای خود ثابت هستند و سر دوش آنها قابل جابه جایی نیست ولی شیرهای علم متحرک دارای سردوش متحرک (سر شلنگی) هستند و با قابلیت ارتجاعی خود این امکان را فراهم میکنند تا مسافت های دورتری را مورد شست وشو قرار دهید. با استفاده از شیرهای شلنگ دار، دیگر نگران کثیف بودن اطراف سینک و یا شستشوی سبزیجات خود نخواهید بود چرا که این شیرها برای همین کار ساخته شده اند. در صورتی که شما یک سینک دو لگنه و بزرگ دارید، استفاده از شیر شلنگ دار مناسب ترین خواهد بود ولی در صورتی که سینک شما کوچک است، استفاده از شیر شلنگ دار، کمکی به شما نخواهد کرد.

 

(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*
*