نمایش: (5876)

آنچه باید در مورد کابینت روشویی بدانید

امروزه در تمامی منازل سرویس های دست شویی و توالت وجود دارند و با توجه به محدودیت جا دیگر نمی توان از دست شویی هایی خارج از منازل بهره برد. تمامی سرویس های توالت باید دارای کابینت روشویی باشند چرا که بعد از استفاده از سرویس توالت تمامی ایرانی ها عادت به شست و شوی دست هایشان دارند. از طرفی وجود کابینت روشویی محافظ زیبایی بصری در مقابل لوله های فاضلاب می باشد و آنها را با زیبایی و ظرافت می پوشاند.

سرویس بهداشتی به دلیل وجود باکتری های موجود در آن و اینکه با هر سیفون کشیدن میلیون ها میلیون باکتری در فضای دست شویی پراکنده شده و محیط را آلوده می کند. لذا مصون نگه داشتن مسواک ها و لوازمی که تماس مستقیم با دهان و بدن ما دارند بسیار مهم و ضروری می باشد.از این رو استفاده از کابینت های دستشویی امری واجب تلقی می شود.

علاوه بر نکات بهداشتی و پاکیزگی وجود کابینت های روشویی در سرویس های بهداشتی به زیبایی آن ها افزوده است.


از نظر تنوع در کابینت روشویی باید به معرفی انواع آن پرداخت. اول از همه، روشویی ها بر روی پایه ی چینی سوار می شدند که باریک بود و فضای مناسب برایقرارگیری شوینده ها و به اصطلاح پنهان شدن آنها را نداشت.از طرفی برای تعویض یا تمیز کردن لوله ها باید زحمت فراوانی کشیده میشد و امکان صدمه زدن به پایه ی روشویی وجود داشت.

 

 


پس از آن کابینت روشویی هایی به بازار عرضه شدند که چوبی بودن و دارای باکس برای ذخیره کردن شوینده و وسایل داخل دست شویی بودند. اما با اینکه بر روی این چوب ها از ورق پلاستیکی جهت مصون نگه داشتن چوب استفاده می شد، پس از مدتی که از استفاده محصول می گذشت به دلیل وجود رطوبت و شست و شو های مکرر در دست شویی، این ورقه های چوبی دچار رطوبت گرفتگی می شد و برجسته و برآمده می شد. به همین دلیل این محصولات چوبی هم رفته رفته از سبد خرید خانه ها به دلیل صرف هزینه ی بالا و کارایی کوتاه مدت و تنوع کم حذف شد.

 

 

 

 

 

 

در حال حاضر کابینت های روشویی با جنس pvc که نوعی از پلاستیک فشرده و سخت شده هستند تولید شده و روانه ی بازار شده اند. تفاوت این روشویی ها در این است که هم از استحکام کافی و بیشتری بر خوردار است و هم اینکه تنوع بیشتری نسبت به دو نوع گفته شده دارد. مهمتر از همه اینکه در برابر رطوبت و شست و شو مقاوم است. از طرفی وزن سبک و سهولت در جابجایی آن یکی از مزیت های این مدل می باشد. همچنین این مدل ها دارای تنوع در اندازه هم هستند.


از مبحث کیفیت کابینت ها که فاصله بگیریم، به مبحث شکل ظاهری این کابینت ها می رسیم. به این معنی که کابینت های روشویی 2 نوع دیواری (هوایی) و زمینی در بازار موجود می باشد. در انواع دیواری این محصول علاوه بر اینکه تنوع در اندازه دارد، به دلیل اینکه از سطح زمین فاصله دارد برای تمیز کردن زیر این کابینت ها نیاز به صرف وقت زیادی ندارید و به راحتی زیر این کابینت ها تمیز می شود. در مدل زمینی این کابینت روشویی ها، پایه ها طوری طراحی شده که در برابر ضربه و آب و هوا بسیار مقاوم هستند و عمر طولانی تری را دارند.

 

 

 

 

 

(1)
  • ندا 1398-10-12

    سلام مقالتون خیلی خوب بود من قصد خرید کابینت روشویی از فروشگاه الگانته کابین رو دارم دو تا سوال اول اینکه بهتره اقدام به خرید کابینت روشویی pvc کنم یا مدل دیگه بخرم و دوم این که این فروشگاه رو کسی تائید میکنه ؟؟

    پاسخ مدیر:

    سلام وقت بخیر.

    ممنونم بابت نظر خوب شما. جنس pvc جنسی مقاوم در برابر رطوبت و آب می باشد.

دیدگاه خود را بنویسید
*
*
*