نمایش: (3698)

چگونه سینک براق داشته باشیم؟

در ابتدا باید بدانیم چند نوع سینک داریم برای اطلاع از این موضوع پیشنهاد می کنیم  (مقاله قبلی)  را مطالعه بفرمایید.

اغلب سینک ها استیل می باشند، این به معنی این موضوع است که اکثر مردم سینک های استیل را ترجیح می دهند. باید بدانید سینک های استیل زیبا و چشم نواز می مانند اگر به نکات بهداشتی برای شست و شوی آن توجه کنید.

سینک ظرفشویی باید تمیز باشد تا بدرخشد و در آشپزخانه حس تمیزی را به نمایش بگذارد اما متاسفانه اکثر اوقات بیشترین جرم را دارد که دلیل آن استفاده زیاد از سینک ظرفشویی می باشد. بر همه ی خانم های خانه دار واضح است که این جرم ها فقط با آب کشی پاک نمی شوند.

نکته ی اول اینکه برای جرم زدایی و تمیز کردن سینک از مواد شیمیایی قوی مثل وایتکس یا اسید به هیچ عنوان استفاده نکنید، چرا که شاید در وهله ی اول سینک را تمیز و درخشان کند اما به مرور زمان سینک ظرفشوییتان را کدر میکند و شکل ظاهری آن را تغییر می دهد.


نکته‌ی دوم اینکه برای داشتن سینک براق لازم به صرف هزینه‌ی زیاد برای محصولاتی مثل وایتکس و جرم زاداها و براق کننده های گران قیمت نیست و فقط با تعدادی وسیله که اغلب در منازل همه‌ی ما وجود دارند می توان سینک براق و چشم نوازی داشت.

 

 

 

 

 

 

 

ابتدا توجه کنید که سینک شما از چه نوعی می باشد، شیشه ای است یا استیل می باشد.

برای براق شدن سینک های ظرفشویی شیشه ای باید توجه کنید که از سیم ظرفشویی استفاده نکنید چرا که سینک ظرفشویی را دچار خراش میکنید. جای این کار از محلول های شیشه پاک کن استفاده کنید و به یاد داشته حتما پس از شست و شو سینک خود را خشک کنید که سینکی تمیز و شفاف داشته باشید.

 

 

برای براق شدن سینک ظرفشویی که از جنس استیل می باشد هم میتوانید از موارد زیر استفاده کنید.


برای از بین بردن لکه های آب و جرم ها می توانید از جوش شیرین استفاده کنید، به این صورت که بر روی سینک مرطوب مقداری جوش شیرین بریزید و با پارچه ای با حالت دورانی سینک را ماساژ دهید، جوش شیرین باعث می شود لکه ها از بین بروند اما نگران نباشید میزان سایش جوش شیرین در حدی نیست که به استیل ظرفشویی آسیب بزند.

 

برای خیالی آسوده بابت تمیزی کامل می توانید از سرکه استفاده کنید. بعد از لکه گیری بوسیله جوش شیرین، تمامی سطح سینک را با سرکه شست و شو دهید و اجازه دهید 15 دقیقه سرکه بر روی سینک ظرفشویی بماند، سپس آبکشی کنید. اکنون سینک ظرفشویی بدون لکه و بدون آلودگی و باکتری دارید.

اگر سینک ظرفشویی شما مدتی است که جرم زدایی نشده، میتوانید از خمیر جوش شیرین و نمک استفاده کنید و روی رسوبات بگذارید، خواهید دید که به سرعت رسوبات برطرف می شوند.

 


اگر اطراف شیر ظرفشویی شما را جرم و رسوبات گرفته است میتوانید با یک عدد مسواک و کمی جوش شیرین آن را تمیز کنید و سپس با آب شست و شو دهید و با پارچه خشک کنید.

 

 

چند ایده برای درخشان کردن سینک ظرفشویی:

برای اینکه از شر لکه های آب راحت شوید از روغن پارافین استفاده کنید، روغن پارافین سینک ظرفشویی شما را در برابر لکه های آب و مایعات مصون نگه می دارد.

اگر روغن پارافین در دسترس شما نیست می توانید از مقداری از روغن زیتون استفاده کنید به این صورت که مقداری از روغن زیتون را به پنبه یا پارچه بزنید، سپس کل سینک را با آن تمیز کنید بعد از اینکه کل سینک را به روغن آغشته کردید، با پارچه ای تمیز و خشک روغن را پاک کنید، اکنون سینک براق و درخشانی دارید.

(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*
*