نمایش: (2283)

استفاده از رنگ در منزل

رنگ دارای دو بخش تاثیرگذار بر انسان است: جنبه‌ی روانی و جنبه‌ی بصری. چیزی که به صورت عمومی و محاوره ای به اسم رنگ می شناسیم چیزی نیست جز مفهوم رنگ و نور که از ماهیتی متفاوت برخوردارند.

امروزه استفاده از رنگ در خانه، اتاق و آشپزخانه نشانگر عوامل مختلفی از جمله شخصیت و روحیات فرد ساکن در آن خانه است. از طرفی رنگها بر خلق و خوی انسان تاثیر به سزایی میگذارند.انتخاب رنگ به عوامل مختلفی از جمله به سن افراد، جنسیت و آب و هوا و پس زمینه ی قومی و فرهنگی مربوط می شود. برای شناخت رنگها باید به این نکته هم توجه کرد که رنگها دارای دما هستند یعنی سردی و گرمی دارند. به همین دلیل انتخاب رنگ برای طراحی بسیار مهم است اما شما نباید نگران انتخاب رنگ و زیبایی منزل خود باشید چرا که با کمی تامل در انتخاب رنگ ها و یا خرید وسایل رنگی ارزان قیمت می توانید به نتیجه دلخواه خود برسید.

توجه کنید که هر رنگی ایجاد احساس متفاوتی در فرد بیننده می کند و گرایشات و روحیات فرد را متحول می کند. شاید خاطره ی خوشایندی را در درون فرد ایجاد کند و یا باعث ناراحتی وی شود. این به انتخاب شما بستگی دارد که کدام رنگ به شما حس خوشایند می دهد و ایجاد آرامش می کند یا ایجاد حس شور و هیجان در شما و دیگر افراد خانواده می کند.

احتمالا هر روز شما با تبلیغات بسیار زیادی در زمینه مدرنیته کردن منزل یا تغییر و تحولات عظیم که منجر به صرف هزینه گزاف برای شماست می شوید اما باید بدانیدکه همیشه لازم نیس هزینه های گزاف برای داشتن خانه ای آرام، زیبا و مدرن متحمل شوید.

همینطور توجه داشته باشید برای داشتن خونه ای زیبا و متفاوت لازم به داشتن همه رنگ لوازم منزل نیست، به زبان خودمانی نیاز به شلوغ کاری در اطرافمان نداریم همین که از چند طیف رنگی متفاوت نیز استفاده کنیم محیطی متفاوت تر و دلنشین تری را ایجاد میکنیم.

برای شروع بهتر است بدانید که رنگ های روشن بسیار دلباز و گسترده هستند و به فضای کوچک منزل شما وسعت می بخشند اما رنگ های تیره حساس و گرم هستند و امکان دارد محیط شما را دلگیر و کوچک کنند اما طبیعتا استفاده ترکیبی از تمامی این رنگ ها تاثیر متفاوتی بر افراد می گذارد.

در ادامه به ارائه چند رنگ و طرح از دکوراسیون منزل با رنگ های مختلف می پردازیم.


رنگ قهوه ای: همانطور که می دانید رنگ قهوه ای رنگ خاک است. برای تمدد اعصاب برای افرادی که تمرکز ندارند بسیار مناسب است.اما برای افرادی که بی صدا و آرام هستند باعث افسردگی میشود.این رنگ بخاطر شباهتش به خاک مثل زمین حس اطمینان و سنگینی را به فرد می دهد اما استفاده از آن در آشپزخانه و حمام توصیه نمی شود.

 


رنگ سیاه: این رنگ ابهت بخش و شکوه و جلال به اتاق می دهد.البته استفاده به صورت ترکیبی از این رنگ توصیه می شود. مثل سیاه و سفید، سیاه و قرمز.

 

رنگ آبی: آبی رنگ وفاداری، دوستی و آرامش است اگر از این رنگ در اتاق خواب باعث آرامش می شود.البته استفاده ی بیش از حد از این رنگ باعث بی تحرکی می شود.


رنگ قرمز: در شرق از این رنگ برای مراسم مختلف استفاده می شود که در آن نشان قدرت و خوشبختی و نیت خوش مد نظر است.این رنگ نشان دهنده ی عشق و خوشی و زندگی سرخوشانه است. همچنین این رنگ باعث پراشتهایی و جنب و جوش است. اما استفاده از این رنگ در محیطی که مخصوص  مطالعه و محیط استراحت است باعث پرش فکری و عدم تمرکز می شود.

 استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون منزل

رنگ نارنجی: علت اینکه در اغلب رستوران ها و سالن های غذا خوری از رنگ نارنجی استفاده می شود چیزی نیس جز تحریک حس اشتهای شما.این رنگ نشانه فعالیت اجتماعی و علاقه مندی و میل به زندگی دسته جمعی و لذت بردن از حضور در کنار دیگران است. استفاده از این رنگ در اتاقی که مخصوص استراحت شماست توصیه نمی شود.

استفاده از رنگ هایی که به آن رنگ گرم می گویند مثل قرمز، نارنجی و زرد، سرشار از انرژی هستند پس استفاده از این رنگ دراتاق هایی که در آن حضور، رفت و آمد زیاد است باعث تولید انرژی و شور و هیجان می شود.مثلا آشپزخانه ای را تصور کنید که در آن از رنگ زرد استفاده شده که نشانگر نور آفتاب و تداعی کننده نور خورشید در اول صبح است.


رنگ سبز: رنگ سبز گستره ی طیفی زیادی دارد. در کل سبز رنگ صلح و امنیت است که اگر با رنگهایی مثل زرد ترکیب شود باعث شادی و اگر با قرمز ترکیب شود نماد رشد و اگر با آبی ترکیب شود حس آرامش را القا می کند.اما هیچ گاه زیادروی نکنید، چون استفاده بیش از حد از این رنگ باعث خواب آلودگی می شود.

 استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون منزل


رنگ سفید: اینکه سفید تاثیر یکسانی بر همه ی آدم ها بگذارد امر درستی نیست به طور مثال رنگ سفید برای هندی ها رنگ عزاداری و زندگی آن جهان است و در ایران نشانه ماورا و قدرت های آسمانی دارد و در غرب نشانه ی پاکی و عاری از گناه است.استفاده ی بیش از حد از این رنگ باعث القای حس کم تحرکی و خالی بودن را القا می کند که قدرت تصمیم گیری را از شما می گیرد.

 

 استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون منزل


رنگ خاکستری: این رنگ ممکن است برای افراد بهتر از رنگ مشکی باشد این رنگ حس دانش و عقل و استحکام را به فرد القا می کند و وقتی با رنگ های دیگر در ارتباط باشد به مقدار کمی تاثیر دیگر رنگ ها را بهبود می دهد.

 استفاده از رنگ خاکستری در دکوراسیون منزل

 

ما سعی کردیم در این مقاله به معرفی چند رنگ مورد پسند عام بپردازیم. اصولا هیچ مرجعی وجود ندارد که در آن از رنگ مناسب هر سن به ما اطلاع دهد و این خود ما هستیم که بر اساس روحیات و مقتضیات درونی خودمان تصمیم میگیریم که چه رنگی را استفاده کنیم. در جوامع امروزی که درصد بالایی از جوانان و حتی اکثر مردم دچار درصد متفاوتی از افسردگی هستند انتخاب رنگ برای دکوراسیون منزل باعث ایجاد نشاط و انرژی در افراد می شود چرا که انرژی رنگ در افراد تاثیر بسزایی دارد.

 

سخن آخر با شما دوستان عزیز، در اینجا به معرفی چند محصول پر فروش در سال 2017 می پردازیم.

استفاده از هود کن مدل پاردیک مشکی و اجاق گاز صفحه شیشه ای کن مدل G 501 و فر توکار کن مدلEGB 6500 در آشپزخانه با طراحی دکوراسیون سفید باعث ایجاد کنتراست رنگ شده که این کنتراست باعث نمایان شدن بهتر وسایل آشپزخانه می شود.

 دکوراسیون منزل


روشویی کسری مدل آذین بلند که به رنگ طلایی است به زیبایی در دست شویی سفید و مشکی می درخشد و اولین چیزی است که نظر فرد را به خود جلب می کند.


دوش ملودی مدل گراند طلایی به حمام با سنگ مسکی جلوه ای درخشان و فوق العاده زیبایی داده است.

 


دوش کسری مدل فلت که به رنگ کروم یا همان استیل عرضه می شود با نمای مشکی سنگ داخل حمام به خوبی عجین شده است البته این دوش را می توانید در انواع رنگ به کار ببرید و مطمئن باشید در هر رنگ حمامی که استفاده می کنید به خوبی چشم نواز است.

 

 


استفاده از هود کن مدل تاچ استیل و فر اخوان مدل F21  در آشپزخانه نارنجی تلفیقی از آشپزخانه مدرن با حس شور و نشاط را به همراه دارد.

 

 استفاده از رنگ نارنجی در دکوراسیون منزل

 

 

(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*
*